14 Haziran 2013 Cuma

zengin çapulcular

Üniversitede bir amfiye girersin, belki o dönem yirminci kezdir o insanlarla oraya girişin ama hala yabancıdırlar, bazı yüzleri şimdiye kadar nasıl da görmemişsin. Oysa Taksim Meydanı'nda ve Türkiye'nin muhtelif direniş alanlarında, arkadaşlığa ışık hızıyla yol alındı. Önyargılar edinmeye vakit bile kalmadı, değil mi? Ondan işte, ay yıldızla ağacın el ele tutuşmuşluğu, yanına bir de bozkurt konmuşluğu. Sınavda, iki sıra arkadan '0.5 ucu olan var mı?' diye sorduğunda biri, 'illaki biri verir oralardan, biri çıkmazsa veririm' deyip bazen zahmet  etmez insan. Ama 2 Haziran gecesi, Dolmabahçe'nin orada on metre öteden 'Talcidli suyu olan var mı?' diye duyunca 'Bende var!' diye koştum, bilmem kaç kişiyle beraber. Astım spreyimi düşünmeden bir çocuğa verdim. Çünkü bir şekilde emindim: Ben bunu veriyorum, bende kalmıyor ama bana bir şey olsa birileri kesin aynısını bana da yapacak.

İyiymişiz değil mi? İyi insanmışız yani. Belki içimizde endişe ve öfkeye ek olarak huzur da olmasının sebebi buydu. İnsanlık göründü bir yerlerden. Özlemişiz. Dalgalı denizde, bulamaç olmuş kumların içinden değerli bir şey bulduk gibi oldu. Dalgalara yenilmedik, tutabildik. Çocukken mutlu ederdi böyle şeyler ya, belki hatırlarsınız.

Ülkenin birkaç milyonu arkadaş olmuş Tayyip Usta. Hem de birkaç günde. Oraya buraya atadığın, iş yapıp para kazandığın arkadaşların gibi de değil bizimkiler. Ha bakma, biz senden zengin olduk şu iki haftada! Seninki kasalara sığmıyor, bizimki meydanlara. 

4 yorum:

Unknown dedi ki...

övünmek gibi olmasın.Aynı şekerliği ben de yapmıştım astım spreyimi insanlara sunarak:)
Ağzımı-burnumu kapattığım peçeyse yanımdaki adamın atletinin bir parçasıydı.
Biz daha zenginiz tayyip başgandan eminim ben de buna :)

haa bir de sözcük doğrulamayı laşdır istersen, daha rahat yorum yapabilelim

Emir Bey dedi ki...

Ne güzel yazmışın!

tirezege dedi ki...

Ya ben de çok güzel havuz gözlüğümü vermiştim Akaretler'de ön cepheye giden bi' adama. Biraz içim yanmıştı ne yalan söyleyeyim :)

Melisina dedi ki...

ege yerim seni ya :)