5 Mart 2012 Pazartesi

garipli günler

Bugün. Bugünü anlayamadım, hala da anlamıyorum. Uzun zamandır aldığım radikal kararların hepsi sosyoloji yüksek lisansı yapmama hizmet ediyor. Bugün birden, iyi de sen doktora yapamazsın ki diye bir ses patladı içimden. Ekledi: Sen o yüksek lisansı asıl ne için yapmak istiyorsun kızım? Otuzuna kadar okursan ne ara yazacaksın ki? Bekledim. Sorusunu sormuştu, cevabım yoktu. Uzun süre nefesimi tuttum, bıraksam yeni şeyler gelecekti biliyordum. Nefesim bitti, içim harfleri üfledi yeniden: Sen yazdıklarını arkadaşlarına, ailene bile okutamıyorsun; nereye yazıyorsun Melisina? Dudaklarım titredi, tuttum. 'İnsan kendini ağlatmasın artık!' dedim. Sonra yaslandığım duvarın ardından, yan dairede sevişen çiftin sesleri gelmeye başladı. Amaaan deyip fırladım ayağa, devrim yapmaya gidermiş gibi kalktım. Uzağa değil, salona gittim. Şimdi de bunları yazıyorum.

Aklımdaki çizili hayatı göstersem bir ihtimal duvarınıza asmak için bir kopyasını isterdiniz. Belki 'canıııım' der, belki de 'oldu canım, kolaydı hepsi' derdiniz. Ben de, 'değil zaten, ondan arada geliyorlar böyle' derdim. Siz de anlardınız.

Geçen rüyamda bir arkadaşımdan mesaj geldiğini gördüm. Tabii rüya olduğu için mesaj benim zihnimden dökülmüş oluyor. Hatırladığım fikri yazıya dökebildiğim kadarıyla şu:

'Hayatında şimdiye kadar olmuş her şeyi ve her kimseyi bir mum olarak eritebilecek olsan dünyanın avcuna, neler ve kimler olurdu erittiklerin?'

Uyandığımda, uykumda neden bu kadar karmaşık şeyler döndüğünü düşündüm. Sonra da bunu boşverip, sorunun cevabını. Güzel olurdu dedim. İstediğimi eritir, üstüne de yenilerini dikerdim zafer kazanmış gibi.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

"arada gelirler, insana kendini sorgulatırlar, yeni fikirler ve yeni ilhamlar vererek, yeni kararlar aldırarak giderler. bence önemli olan bu anlarda kendini ve hayallerini aşağı çekebilecek kararlardan uzak durmak. bir insan herşeyi yapamaz ama birçok şeyi yapabilir. genelde insanlar birçok şeyi yapabileceklerini hayal edemedikleri için sana gülerler. sen eğer farklı olabileceğine inandıysan olursun." en azından bana geldiklerinde ben kendimi böyle inandırıyorum,teselli ediyorum, kandırıyorum, ne dersen de, ya da ne derlerse desinler. :)

Melisina dedi ki...

ya. çok teşekkür ederim. bugün moralim yazdığım gibi bozuktu biraz ve ne olduysa oldu, birkaç insan öyle güzel şeyler söyledi ki. aklımda sessizce dile getirdiğim sorulara cevapları öyle buldum ki o ağızlardan, ne olursa olsun inancı kaybetmemek gerektiği kanıtlandı resmen. :) teşekkürler tekrar..