4 Şubat 2010 Perşembe

mükemmel kadını arayan hiç de mükemmel olmayan erkekler

Ekşisözlük'te rastladığım bir entry'yi paylaşmak istedim. Aslında her yere yazmak istiyorum fakat feminist bir imaj yaratmak istemedim, alakam yok. Bravo suser, diyorum sadece. Çok güzel yazmış. Erkeklerin karşılarında her daim mükemmel bir kadın arayıp, kendilerine dönüp de bir bakmadıkları üzerine. buyrun: mükemmel kadın 59.entry

Ben de tam, yakın erkek arkadaşlarımla otururken geçen kızlara ne kadar acımasızca yorum yaptıklarından yakınıyordum. 'Bunlar böcek böcek, işim olmaz.' 'Çirkin kız gereksiz kızdır.' 'Kaseye bak, patlayacak şimdi.' gibi söylemleri hemcinslerime sarf eden erkek arkadaşlarım yok değil, şaka yollu da olsa hoş değil. Kızıyorum, 'Kızın suratına mı söylüyoruz be' diyorlar savunma olarak. Asıl üzüldüğüm nokta ise, kızların ve erkeklerin bu konuda ne kadar uzak oldukları. Sanki her biri kusursuzmuş gibi, bir kızı görünce en küçük ayrıntısına kadar 'güzel', 'çirkin' sıfatlarını yakıştırmaları; eğer kibar değillerse sıfatlar epey çirkinleşebiliyor tabii. Oysa kızlar, görülebilecek en büyük resme bakarken, erkekler resmin en küçük ayrıntısına yakıştırma yapmakla meşgul. En basitinden, güzel bir kız şişman bir erkekten rahatlıkla hoşlanabiliyorken, yakışıklı bile sayılmayan bir erkeğin kızın normalden büyük kalçasına ya da çarpık bacaklarına kafayı takıyor olması. Erkeklerin ve kızların farklı olan içgüdülerinin sonucu olmalı bu. Bilinçaltlarında erkekler de devam ettirmek istedikleri soylarını 'sağlam eller'e teslim etmek istiyor sadece. Taş devriyle benzeşen noktalar bulmaya çalışıyorum da, ondan bu kadar basite indirgedim. Ama yanlış anlaşılmasın beyler, seviyorum sizi yine de.

2 yorum:

Bir biyoloh dedi ki...

"Bilinçaltlarında erkekler de devam ettirmek istedikleri soylarını 'sağlam eller'e teslim etmek istiyor sadece."

Cok dogru bir yorum ama bayanlar icin de gecerli bu. Cunku secme hakki dogada buyuk oranda onlarin.

Not: Evrim devam ediyor ve de insan da bir canli türü. Ondan buna basite indirgeme diyemeyiz.

Not2: Eger bunu kendin dusunup karar verdiysen helal olsun, cunku su an evrimsel biyolojinin onemli arastirma konularından biridir.

For more info: Freeman/Herron, Evolutionary Analysis, 4th Edition

Melisina dedi ki...

Tabii ki bayanlar için de geçerli. Onlar da en güçlüyü, kendilerini en çok koruyacak olanı seçmeye meyilli olsa gerek. Taş devri insanında da, doğadaki hayvanlarda da böyle olmalı.

Ben düşünüp bulmadım, yazarken aklıma geliverdi, bir muhabbet kaynaklı olsa gerek, biri bir yerde okumuştu sanırım.. Evrim konusuna katılıyorum kesinlikle lakin günümüzden taş devrine geçmek merdivenleri 3er 5er inmek gibi oldu, kademeleri var bunun da..

Teşekkür ederim yorum için :)